Israellobbyns enorma resurser

Via bloggen rydå hittar jag några intressanta uttalanden från Mohamed Omar:

Därför ansluter jag mig till den världsvida islamistiska rörelsen och därför stöder jag nu Hamas, Hizbollah och Iran.

Ja, ja…precis som de tre oppositionspartierna gjort kollektivt sedan länge. Det uttalandet har gått från chockerande till mainstream. Mer intressant är detta:

Israels advokater har enorma resurser och är oerhört aktiva. Jag har inte ansett mig kunna stå upp emot dem. De skulle ha gjort slarvsylta av mig. De kan förtala, svartmåla och utnyttja sina kontakter för att förstöra människors rykte och karriärer.

Jag räknar mig definitivt till det som Mohamed Omar kallar ”Israels advokater”, och som andra kallar ”Israellobbyn”. Och det stämmer definitivt att jag är oerhört aktiv. Men de enorma resurserna lyser tyvärr med sin frånvaro på min sida barrikaden. Flera års idogt arbete har allvarligt inkräktat på min nattsömn. Inte ett öre har jag lyckats uppbringa från någon källa. Därmed inte sagt att jag inte försökt. Vid två tillfällen har jag ansökt om finansiering från Folke Bernadotteakademin för en informationskampanj om judiska flyktingar från arabvärlden, men till ingen nytta.

Palestinalobbyn, däremot, vadar i pengar. Se exempelvis denna bloggpost. Teaterpjäser, tidningar, studiecirklar, böcker, resor, kulturstöd…svenska skattemedel gör tillvaron lätt för den som vill sprida sitt hat mot Israel. Och jag tvingas betala.

Vad gäller palestinalobbyisters förstörda rykten, så är det uteslutande deras egna bedrifter som ligger till grund för det, ett tillvägagångssätt Mohamed Omar just effektivt demonstrerat.

Och några förstörda karriärer är det inte tal om – tvärtom. Praktexemplet är Andreas Malm, som efter att ha fantiserat ihop en massaker i Jenin blev anställd av DN Kultur.

Den största skillnaden mellan mig och Palestinalobbyn är däremot drivkraften. För mig handlar det om överlevnad, men Palestinalobbyn drivs av hat.

SvD 2 3 4 5 6
Sydsvenskan 2 3 4 5
Dagbladet 2 3 4 5 6 7 8 9 10
VG 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Explore posts in the same categories: Uncategorized

Etiketter: , , , , , ,

Both comments and pings are currently closed.


