Radio Islam – en inspirationskälla

Det finns olika sätt att få bra litteraturtips, vilket gästskribenten Adam Eberhag skriver om:

Jag har, sedan en lång tid tillbaka, haft tillgång till en ypperlig källa till bra faktalitteratur. En som inte bara talar om vilka författare jag bör läsa, utan även vilka jag bör undvika. Den källa jag talar om är givetvis den antisemitiska hemsidan Radio Islam. Jag har funnit att de som får hårdast kritik av Radio Islam vanligen hör till de bästa författare som står att finna, åtminstone bland dem som skriver om Mellanöstern. Som exempel kan nämnas att jag ”hittade” min favoritjournalist, Stefan Dominique, tack vare Radio Islam. När jag läste deras fördömande av honom som, sammanfattningsvis, en osaklig, sionistisk yrkeslögnare, insåg jag direkt att han måste vara bra – och så rätt jag hade.

Ahmed Rami - mannen bakom Radio Islam

Ahmed Rami - mannen bakom Radio Islam

Även det omvända gäller – ju högre någon prisas av Radio Islam, desto större är skälen att undvika den författaren. Sidans lovord över t ex Per Gahrtons bok Kampen om Palestina som ”insiktsfull” var förvisso inte direkt nödvändig – jag brukar ta hans skrivelser med en nypa salt ändå – men den bekräftade min uppfattning om sidan som en utmärkt lista även över författare som bör undvikas. Däremot är det helt tack vare Radio Islam som jag har lärt mig att undvika professor Jan Bergman.

Kort sagt: Radio Islam är en eminent litteraturkälla, och jag vill tacka dem för alla litteraturtips de har gett mig.

Adam Eberhag

Lisa Abramowicz i NWT: Israel är knappast en rasistisk stat
I Gilboas svala skugga: Human Rights börjar lukta…
Mellanöstern Aktualia mm: Valet i Iran – en maskerad militärkupp

VG

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Explore posts in the same categories: Artiklar, Litteratur, Organisationer, Politiken

Etiketter: , , , , , , , ,

Both comments and pings are currently closed.